پروتئین بار چیست ؟

پروتئین بار چیست ؟

در این مقاله قصد داریم شما را با محصولات خوراکی به نام پروتئین بارها آشنا کنیم. همان طور که از نام آن ها پیداست، در طرز تهیه پروتئین بار ها از مواد اولیه با پروتئین زیاد مانند شیر، سویا و تخم مرغ استفاده می شود. امروزه پروتئین بار ها به شکل های مختلف مانند شکلات و اسنک تولید می شوند و با توجه به این که بدن به این مواد نیاز دارد مورد استقبال بسیاری از مردم قرار می گیرند. در ادامه شما را با انواع پروتئین بار ها از جمله انواع پروتئین بار ایرانی آشنا می کنیم و به طور خاص به یکی از رایج ترین آن ها یعنی شکلات پروتئینی می پردازیم.

محصولات پروتئین بار چیست و چه ویژگی دارد؟

پروتئین بار ها محصولاتی هستند غنی شده با مواد اولیه پروتئینی که نیاز بدن را به پروتئین، این ماده ی حیاتی، بر طرف می کنند. غالبا پروتئین بار ها به عنوان میان وعده یا در زمان مشخص (برای ورزشکاران) مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه برخی افراد معتقدند مصرف انرژی بارها به دلیل فراهم شدن انرژی از طریق کربوهیدرات ها بهتر از پروتئین بار ها است، اما باید گفت با این که این مواد پروتئینی نمی توانند مانند انرژی بار ها ویتامین، مواد معدنی و کربوهیدرات را برای بدن فراهم کنند اما میزان پروتئین آن ها بیشتر از انرژی بارها است. لذا استفاده از این محصولات برای ورزشکارانی که به دنبال عضله سازی یا کاهش وزن هستند مناسب تر است. در حالی که انرژی بار ها بیشتر برای ورزشکاران استقامتی مورد استفاده قرار می گیرد.پروتئین بار ها محصولاتی هستند غنی شده با مواد اولیه پروتئینی که نیاز بدن را به پروتئین، این ماده ی حیاتی، بر طرف می کنند.

مصرف پروتئین بار ها برای چه افرادی مناسب است؟

اگرچه مصرف پروتئین بار ها غالبا در میان ورزشکاران بیشتر است، تمام افراد در تمام سنین می توانند از این محصولات به عنوان میان وعده استفاده کنند. این محصولات می تواند بهترین خوراکی برای تغذیه ی دانش آموزان و یا میان وعده ی کارمندان باشد. همچنین افرادی که می خواهند رژیم لاغری داشته باشند و به دنبال مکمل های بدون چربی و شکر هستند می توانند با خرید پروتئین بار خارجی یا ایرانی از فروشگاه ها این نیاز را برطرف نمایند. با استفاده از مکمل های پروتئینی دیگر نگران دریافت پروتئین از طریق مواد غذایی مصرفی خود نباشید. امروزه برند های مختلف ایرانی و خارجی انواع پروتئین بار را به شکل های مختلف به طرفداران این محصول ارائه می کنند که از میان برندهای مطرح می توان به شکلات پروتئینی بادی اتک یا شکلات پروتئین بار کارن 45 گرمی اشاره کرد. همچنین می توان با خرید مواد اولیه پروتئینی و طرز تهیه پروتئین خانگی آن را به راحتی در خانه درست کرد. استفاده از پروتئین بارها برای افرادی که به محصولات پروتئینی مانند گوشت، مرغ و ماهی، حبوبات و دانه های مغذی حساسیت دارند و به هر دلیل نمی توانند از این مواد خوراکی استفاده کنند بهترین انتخاب است و می تواند پروتئین بدن آن ها را تامین کند. این افراد می توانند با اضافه کردن پروتئین بارها به برنامه ی غذایی خود از کمبود بدن خود جلوگیری کرده و پروتئین روزانه ی بدن خود (مردها 56 گرم و خانم ها 46 گرم) را برطرف کنند.

شکلات پروتئینی چیست ؟

شکلات پروتئینی یکی از محصولات پروتئین بارهاست که بیشتر از سایر محصولات مورد استفاده افراد قرار می گیرند. در طرز تهیه این محصولات از مواد شیرین کننده و کم کالری و حتی صفر کالری استفاده می شود. شکلات پروتئینی برای افرادی طراحی شده است که فرصت کافی برای برطرف کردن نیاز روزانه ی بدن به پروتئین را ندارند. ورزشکارانی که به دنبال پیدا کردن مکملی برای عضله سازی از طریق پروتئین هستند و یا افرادی که رژیم دارند یا به هر دلیل می خواهند از کمبود پروتئین جلوگیری کنند می توانند از شکلات های پروتئینی استفاده کنند. امروزه انواع شکلات پروتئینی خارجی و شکلات پروتئینی ایرانی با برندهای مختلف و متنوع از جمله شکلات پروتئینی سایتک یا شکلات پروتئینی کارن در فروشگاه ها وجود داشته و مورد استقبال مردم قرار گرفته است. از جمله مزایای استفاده از شکلات پروتئین بر طرف کردن پروتئین بدن به ویژه برای افرادی است که دائما در حال سفر هستند. این محصول همچنین می تواند انرژی مورد نیاز برای ورزشکاران را فراهم کند. امروزه تنوع شکلات پروتئینی و تولید آن در طعم ها و طرح های مختلف به این ویژگی ها افزوده است.